Menu nowe

środa, 10 maja 2017

Barcelona - zwiedzanie w 3 dni, co warto zobaczyć: cz. I

Tak jak obiecałam w poprzednim wpisie, w którym starałam się zawrzeć wszystkie informacje praktyczne dot. wyjazdu do Barcelony i samego pobytu - dziś skupię się już na miejscach, które warto odwiedzić będąc właśnie w tym drugim co do wielkości mieście Hiszpanii. Postanowiłam, że podzielę nasze zwiedzanie na 3 dni (jak się domyślacie dziś będzie o pierwszym z nich) i stworzyłam tym sposobem`pomysł na plan zwiedzania`. 

Barcelona w trzy dni - czy wystarczy nam czasu ?


Boicie się, że lecąc do Barcelony i mając tylko kilka dni na zwiedzanie - nie uda się Wam zobaczyć wszystkich głównych atrakcji tego miasta? Nie martwcie się - te 3 dni, które mieliśmy my - to optymalny czas, w którym bez problemu można odwiedzić wszystkie godne uwagi miejsca Barcelony i właśnie dzisiaj postaram się Wam pokazać, że naprawdę się DA ;)!

Biorąc pod uwagę nasze tempo - sądzę że zmieścilibyśmy się nawet i w dwóch, ale gdy zdecydujecie się odwiedzać wszystkie miejsca, które są płatne - wtedy to właśnie 3 dni będą tym idealnym optimum.  

Co zobaczyć w Barcelonie


Barcelona na weekend - 3 dniowy plan wycieczki, co zobaczyć?


Zwiedzanie Barcelony
Tak wyszło w praktyce, a miało być zupełnie inaczej...


Barcelona: nasz dzień pierwszy w dużym skrócie


Pierwszego dnia zdecydowaliśmy się na spacer uliczkami Barcelony - La Rambla do Placa Catalunya, dalej Passeig de Gracia do Casa Batllo i Casa Mila. Wracając pokierowaliśmy się w stronę dzielnicy Barri Gotic, która kryje w sobie wiele ciekawych miejsc czy urokliwych budowli. Później zahaczyliśmy jeszcze o Park Ciutadella. Tego dnia przemaszerowaliśmy mnóstwo kilometrów, ale na tym nie koniec, bo wieczorem wyruszyliśmy w stronę Placa Espanya - miał być krótki spacer w ramach rekonesansu, a skończyło się tak, że pieszo wyruszyliśmy na wzgórze Montjuic, które było zaplanowane na dzień 2. No, ale cóż - spontaniczności nigdy dość! Jednak, żeby `pomysł na plan` był trochę rozsądniejszy - lekko zmodyfikuję rzeczywistość i Montjuic oraz p. Ciudatella zostawię na inny dzień, bo jak będziecie chcieli odwiedzić Casa Batllo czy Casa Milo i jeszcze usiąść na jakiś obiad - to przy poruszaniu się pieszo - może nie starczyć Wam czasu. 

To tak w skrócie, a teraz przejdźmy do miejsc, które koniecznie musicie zobaczyć będąc w Barcelonie. Z pewnością tego dnia zobaczyliśmy ich więcej, ale gdybym tak chciała skupiać się na każdym - to relacja z samego pierwszego dnia miałaby sto stron ;) Poza tym, będziecie mieli szansę sami poodkrywać to miasto.

Co zobaczyć będąc w Barcelonie - część I


#1 Klasztor Sant Pau del Camp


To miejsce nie jest zbyt popularne - możecie nie znaleźć go w przewodnikach, ale zdecydowanie podczas pobytu w Barcelonie warto o nie zahaczyć. My trafiliśmy tu przypadkiem. Jako, że mieszkaliśmy w okolicach metra Pararel - właśnie tamtędy wiodła droga do La Rambli. To była pierwsza hiszpańska budowla, która przykuła moją uwagę. Klasztor Sant Pau del Camp to najstarszy zabytek sakralny Barcelony. Ciężko określić dokładną datę jego budowy, jednak mówi się, że było to nawet przed 911 rokiem. Dzisiejszą formę zawdzięcza licznym przebudowom m.in. z XI i XII w.

Barcelona w trzy dni - co zobaczyć

Trzy dni w Barcelonie - co zwiedzić

Weekend w Barcelonie - co warto zobaczyć


#2 La Rambla


To chyba najbardziej znana ulica, więc jest obowiązkowym punktem zwiedzania Barcelony. Znajdziecie na niej mnóstwo stoisk z pamiątkami i przekąskami do jedzenia (głównie lody, gofry i naleśniki). To właśnie tutaj próbowano nas okraść, więc warto mieć się na baczności. Co do samych pamiątek - identyczne magnesy/kartki/breloczki i tak dalej znajdziecie w sklepikach znajdujących się w pobliżu, ale już nie bezpośrednio na La Rambli, a co ciekawe ich cena będzie nawet o ponad 50% niższa :).

Co zobaczyć w Barcelonie?
Pomnik K. Kolumba u zwieńczenia La Rambli (od stron wybrzeża)

#3 La Boqueria


Będąc w Barcelonie - nie można pominąć tego miejsca - musi się ono znaleźć w każdym planie zwiedzania! Mieści się bezpośrednio przy La Rambli. My niestety musieliśmy przenieść ten "punkt programu" na dzień drugi, bo okazało się, że w niedziele ten największy targ Barcelony jest zamknięty... ale skoro jesteście już na La Rambli - warto tu zajrzeć! Na La Boqueria handluje się głównie rybami, owocami morza, owocami i warzywami czy przyprawami. To zdecydowanie najbardziej kolorowe miejsce Barcelony! A kto nie spróbuje świeżo wyciskanego soku czy owoców pokrojonych w kosteczkę ten trąba! :D

Plan zwiedzania Barcelona

Zwiedzanie Barcelony - co zobaczyć? La Boqueria

#4 Placa de Catalunya


Gdy kolorowy zawrót głowy minął, możemy udać się dalej (w górę La Rambli), docierając właśnie do Placu Katalońskiego. Wokół niego znajdują się eleganckie hotele, sklepy czy restauracje. To właśnie on stanowi zwieńczenie La Rambli i jest obowiązkowym miejscem "do zobaczenia" w Barcelonie.

Barcelona co zwiedzić?

Barcelona na weekend plan zwiedzania

Barcelona zwiedzanie

zwiedzanie Barcelony


#5 Casa Batlló i Casa Mila


Idąc dalej w górę - jest to już ulica Passeig de Gracia - dojdziemy do jednych z najbardziej znanych atrakcji Barcelony, tj. do Casa Batlló, a następnie do Casa Mila. Pierwsza z nich została przebudowana przez Gaudiego, który jednocześnie zaprojektował jej wnętrze. Budynek ten ma bardzo charakterystyczną fasadę, a jego dach robi furorę wśród turystów i każdy chce mieć stamtąd zdjęcie (i wcale się nie dziwię!). Kolejka do kasy była ogromna, więc jak ktoś się wybiera - sugeruję, o czym wspominałam w poprzednim wpisie - zakup biletu przez internet. Ceny: wejście do Casa Batllo: b. normalny 23,50 EUR, b. ulgowy: 20,50 EUR. 

To poniżej to co prawda nie Casa Batllo (wszystkie zdjęcia pod słońce, do niczego się nie nadają), a budynki, które mija się  po drodze, a są naprawdę piękne:

Atrakcje Barcelony

Barcelona na weekend - architektura

Casa Mila, bądź jak kto woli - La Pedrera - to projekt Gaudiego, czyli Gaudi po raz drugi... i nie ostatni. To również kolejny wspaniały dach! Ceny: wejście do Casa Mila: b. normalny 22 EUR, b. ulgowy: 16,50 EUR.

Postanowiliśmy, że wrócimy do domu, poczytamy opinie, pooglądamy zdjęcia i wybierzemy się na zwiedzanie jednej z tych dwóch znanych budowli i zarazem miejsc, które, gdy wrzucicie w wyszukiwarkę "Co zobaczyć w Barcelonie" z pewnością wyskoczą Wam na pierwszych pozycjach. Suma summarum nie mogliśmy się na nic zdecydować i stwierdziłam, że nie jestem na tyle fanką sztuki, żeby koniecznie musieć tam wejść i że chyba jednak wolę przechadzać się uliczkami łapiąc klimat miasta. Jedynym, czego żałuję są dachy obu budowli, które patrząc na zdjęcia zamieszczone w internetach - prezentują się niesamowicie. Jeśli będzie mi dane odwiedzić Barcelonę raz jeszcze - z pewnością się tam udam, ale uważam, że na tamten moment decyzja była dobra. 

Barcelona w trzy dni - Gaudi
Fasada Casa Mila

Co zobaczyć w Barcelonie - La Pedrera


#6 Placa del Rei i Katedra Św. Euralii, czyli serce Barri Gotic


Kolejne miejsce warte zobaczenia podczas wypadu do Barcelony. Niezmiernie się cieszę, że trafiliśmy tu akurat w niedzielę. Mieliśmy okazję zobaczyć jak świetnie bawią się mieszkańcy - zarówno seniorzy jak i młode osoby. Spróbuję Wam to opisać, ale nie wiem czy się uda... (....) Dobra - chyba się nie uda - łapcie zdjęcia poniżej. Świetna sprawa! 

Co zobaczyć w Barcelonie

Zabytki Barcelony
Wnętrze Katedry Św. Euralii

Barcelona w trzy dni - Katedra
Niedziela pod Katedrą Św. Euralii
Załączam też filmik, aczkolwiek nie wiem czy będzie na nim cokolwiek widać po wgraniu na Bloggera.



Pierwszy dzień zwiedzania Barcelony - podsumowanie


Jeśli chodzi o pierwszy dzień zwiedzania Barcelony - to tak jak wspomniałam na początku - nam udało zobaczyć się jeszcze Park Ciutadella i wzgórze Montjuic. Jednak, gdy postanowicie wejść do Casa Batllo oraz La Pedrera - myślę, że dokładając do tego zobaczenie wszystkich miejsc, o których wspomniałam w dzisiejszym wpisie - zastanie Was wieczór. Szczególnie, że te kilka punktów, które opisałam - to nie wszystkie godne uwagi miejsca, na które natraficie. Tym oto sposobem pierwszy, dość intensywny dzień zwiedzania Barcelony dobiegł końca. Za sobą macie część atrakcji tego miasta, które koniecznie trzeba zobaczyć, ale dużo jeszcze przed Wami. Dzień drugi i nowe miejsca, które warto odwiedzić będąc w tym jednym z największych miast Hiszpanii już niebawem :).



_________Aktualizacja_________

atrakcje Barcelony cz. II  

(jest tu m.in. o tym jak można dotrzeć na wzgórze Montjuic czy o samym Parku Ciutadella),

Sagrada Familia i Park Guell, czyli cz. III

(zdjęcia, informacje, ciekawostki)

*Barcelona - informacje praktyczne
(m.in. dojazd z lotniska El Prat czy jak nie zbankrutować) 

______________________________



Do usłyszenia, a raczej napisania.
Dyrdymała

PS. Majówka już dobiegła końca - dajcie znać czy podróżowaliście czy może spędziliście ją w domu? Ja w tym roku ze względów m.in. zdrowotnych spędziłam ją głównie w domu, aczkolwiek udało nam się na jeden dzień wyskoczyć pod Warszawę - do Konstancina. Otworzyliśmy też sezon grillowy, więc nie było tak źle. Mam za to nadzieję, że majowe wyprawy nie zakończą się na Konstancinie, ale siedzę cicho, żeby nie zapeszać :).


40 komentarzy:

  1. Byłam i polecam. Dzięki za miłe przypomnienie wspaniałych miejsc. Z chęcią wybiorę się ponownie do Barcy i polecam Camp Nou - cudowna atmosfera :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Camp Nou mnie specjalnie nie ciągnie, bo nie jestem fanką piłki nożnej, ale generalnie do Barcelony też chętnie wybrałabym się któregoś dnia raz jeszcze :).

      Usuń
  2. Kompaktowe podejście do sprawy - to rozumiem! Konkret :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam dawno temu, ale chętnie pojechałabym znowu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego! Szczególnie, że można upolować naprawdę tanie bilety.

      Usuń
  4. Barcelona w 3 dni wow co za tempo i jakie piękne budynki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, tempo było, ale lubię takie intensywne zwiedzanie :)

      Usuń
  5. Chodzi za mną ta Barcelona od dawna, oj chodzi i coś czuję, że po Twojej fotorelacji skusze się szybciej niż myślałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli się do tego przyczynię choćby w najmniejszym stopniu to będzie mi bardzo miło! Do Barcelony naprawdę warto się wybrać :)

      Usuń
  6. W Barcelonie byłam jakieś 20 lat temu i prawie nic nie pamiętam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam z niektórymi miejscami - szczególnie jeśli chodzi o te, które odwiedziłam jako mała dziewczynka z rodzicami. Powoli staram się nadrabiać :).

      Usuń
  7. Niezły wynik jak na 3 dni. Ja byłam w Barcelonie prawie 2 tygodnie i uważam że to za mało, żeby wszystko zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wszystkiego to z pewnością w 3 dni się nie uda, aczkolwiek jeśli chodzi o te miejsca, które po prostu TRZEBA zobaczyć będąc w Barcelonie (tzw. `must see`) - to naprawdę te kilka dni wystarczy ;).

      Usuń
  8. Barcelona w trzy dni - podoba mi się! Muszę się tam kiedyś jeszcze wybrać, niestety byłam tam tylko jeden dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się spodobało najpierw w teorii, a teraz mogę dodać, że też w praktyce :). Wystarczy jeden czy dwa dni wolnego, upolowane bilety i można lecieć na podbój Barcelony!

      Usuń
  9. Po przeczytaniu mojej ukochanej książki " Cień Wiatru " autora Carlosa Ruiza Zafóna moim marzeniem jest pojechania do Barcelony. To byłaby napewno wspaniałe oraz pełne niesamowitych przeżyć spotkanie na żywo z akcją rozgrywającej się w książkowej rzeczywistości !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie byłoby to fascynujące przeżycie - mam nadzieję, że któregoś dnia uda Ci się odwiedzić Barcelonę :).

      Usuń
  10. świetne miejsce i super zdjęcia, muszę się kiedyś tam wybrać;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco zachęcam, naprawdę warto odwiedzić Barcelonę - nawet na te kilka dni.

      Usuń
  11. Piękna architektura. Osobiście marzę o wyjeździe do Hiszpanii i wizycie w Barcelonie. Mam nadzieję, że kiedyś odwiedzę przedstawione przez Ciebie miejsca ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, Barcelona zachwyca architekturą na każdym kroku! Marzenia trzeba spełniać :)

      Usuń
  12. Ahhhh! Moja ukochana Barcelona!! Byłam tam cały tydzień, tylko jeden dzień leniuchowałam na plaży, a tak to przez resztę dni całymi dniami spacerowałam po mieście. Mimo tego, nie udało mi się zobaczyć wszystkiego :) Bez cienia wątpliwości Barcelona to mój nr 1! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oznacza, że musisz kiedyś tam wrócić :). My mieliśmy podobnie w Rzymie - byliśmy tydzień, a tylko jeden dzień spędziliśmy leniuchując, a mimo wszystko było mi mało.

      Usuń
  13. Barcelona jest piekna i jest zdecydowanie na mojej liscie! A te owoce! az chce sie jesc.. mmm gdzie to lato:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, tych owoców czy soków nie można odmówić, są pyyyszne! Ja też się pytam - gdzie to lato? :) Aczkolwiek w Barcelonie pewnie już jest.

      Usuń
  14. Barcelona jest piękna, a Ty bardzo fajnie oddałaś jej klimat. Z przyjemnością przeczytałam i powróciłam wspomnieniami do tego miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, Barcelona jest cudowna :). Cieszę się, że choć trochę mi się to udało!

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. ... a marzenia są po to, żeby je spełniać :)

      Usuń
  16. Wybieram się do Barcelony jak sójka za morze ;-) Pewnie to będą też trzy dni, więc chętnie wrócę do Twogo wpisu ! Byłam tam dawno temu, na Światowych Dniach Młodzieży, w grudniu, i do dziś pamiętam jak zaskoczona byłam tym, że mimo zimy były pomarańcze na drzewach i wogóle tak bardzo zielono. Do PL wracaliśmy potem przez Paryż, który po zielonej Barcelonie wydawał mi się tak strasznie betonowym miastem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd ja to znam... ale jak widać w końcu udało mi się dotrzeć do Barcelony - trzymam kciuki i za Ciebie ;)! A widzisz, dla mnie zielono to było w parkach, ale np. w pobliżu kamienicy, w której mieszkaliśmy wszędzie był beton. Zastanawialiśmy się nawet jak tutaj wyprowadzają psy i gdzie się one załatwiają. Obstawiam, że na przysłowiowym środku, a ich właściciel biegnie z szufelką i woreczkiem. Nawet drzewa wzdłuż ulicy posadzone były w betonie. Może i zielono było, ale żeby był kawałek trawnika czy czegokolwiek to niekoniecznie.

      Usuń
  17. Mam pytanie...czy macie jakiś godny polecenia nocleg w Barcelonie tak dla 2 osob na 3 dni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy w grę wchodzi nocleg przez portal Airbnb (prywatnie u kogoś)? Taką opcję - głównie ze względu na atrakcyjność cenową - wybraliśmy my. Poza tym mam parę miejsc, które polecali znajomi, ale akurat w terminie, w którym mieliśmy lot już nie było miejsc.

      Usuń
    2. A najlepiej to zapraszam do kontaktu przez Facebook`a - będzie łatwiej :)

      Usuń
  18. Kocham te miejsca na zawsze. Przeszłam całą Barcelonę wzdłuż i wszerz chyba nawet żadnego polskiego miasta nie przeszłam 'tak bardzo z buta'. Piękne, słoneczne foty !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, o Barcelonie nie da się szybko zapomnieć :) Długo byłaś? Dziękuję - pogoda raczej dopisywała.

      Usuń
  19. Świetny post! my też byliśmy w Barcelonie tylko na weekend i uważam, że to za mało na tak cudowne miejsce. Cudowne zdjęcia i fajny opis. Przygotowałam także posta z naszego wyjazdu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to miło z rana przeczytać taki komentarz ;) Swoją drogą - niedługo minie rok od naszego pobytu w tym mieście...ale ten czas leci!

      Usuń
  20. Świetny plan, układając swój plan wycieczki trochę korzystałam z Twojego planu zwiedzania.Barcelona to niezwykłe miasto a przy tym "różnorodne" - piękne plaże, dzielnica gotycka, ruchliwa La Rambla no i niezapomniane widoki ze wzgórz dookoła. Przy okazji wizyty w Barcelonie koniecznie trzeba zobaczyć Sagradę Familia, Park Guella, dzielnicę gotycką i wzgórze montjuic. Warto wybrać się też w okolice stadionu olimpijskiego.
    Jeśli ktoś szuka pokoju w hotelu lub pensjonacie to polecam rezerwować przez booking. Jeśli ktoś chciałby skorzystać i otrzymać bonus w postaci 50 zł to polecam. Rezerwacji trzeba dokonać klikając w link -> www.booking.com/s/34_6/72ade38f. Bonus otrzymuje się po rezerwacji i zrealizowaniu pobytu. Możliwość uzyskania bonusu jest przy rezerwacji za min. 100 zł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój wpis się przydał i że pobyt w Barcelonie należał do udanych ;)!

      Też mam kody "zniżkowe" - zarówno na booking: https://www.booking.com/s/35_6/f4313d42 lub gdybyś chciała też dla nowych użytkowników airbnb: www.airbnb.pl/c/patrycjad174 - zniżka o wartości 100 zł, na rezerwację za min. 300 zł

      Usuń