Menu nowe

niedziela, 25 września 2016

Omiś i Makarska, czyli co zwiedzić będąc w Chorwacji, a konkretniej Dalmacji Środkowej


Czeeeeść!


Była już "Chorwacja - informacje praktyczne" - swoją drogą to chyba Wasz ulubiony wpis. Była już opowieść o naszej dość długiej drodze dojazdowej (przygody dojazdowe), więc przyszedł czas na to co obiecałam (tak, tak - już bardzo dawno). 


W tym wpisie znajdziecie fotorelację dotycząca jednych z najbardziej znanych miejscowości położonych w Dalmacji Środkowej.  Zabiorę Was do Omisia i Makarskiej. Jeśli zastanawialiście się:


 Jakie miejscowości warto odwiedzić w Chorwacji? 


- ten wpis jest zdecydowanie dla Was! Jeśli interesuje Was dodatkowo Split i jego zabytki - zapraszam do oddzielnego wpisu.




Będąc w Chorwacji trzeba zobaczyć  Omiś - często nazywany miastem piratów. Jest to miejscowość położona u ujścia rzeki Cetiny.  Przy głównej ulicy możecie znaleźć stragany z pamiątkami i świeżymi owocami. Jak zagłębicie się bardziej w wąskie uliczki Starego Miasta to odkryjecie wiele klimatycznych knajpek.






Okolice Omis - co zobaczyć?


Z Omisia możecie się wybrać na Twierdzę Starigrad (Fortica) - my zrezygnowaliśmy. Nie jestem fanką wspinaczek, gdy na dworze panuje upał. Generalnie wyrusza się z parkingu położonego za tunelem i idzie niecałą godzinę górskim szlakiem. Wejście płatne.


Jest jeszcze jedna Twierdza, już bardziej "dostępna", a mianowicie Twierdza Mirabela - idzie się podobno około 15 min. Wejście z tego co kojarzę kosztuje 15 kun. Podeszliśmy kawałek w górę, zrobiliśmy zdjęcia i stwierdziłam, że nie mam potrzeby wchodzenia dalej - szczególnie, że byłam tam jako dziewczynka.



Na Cetinie można wybrać się na rafting oraz coś, co mnie kusiło, ale ze względów finansowych tym razem sobie odpuściłam. O czym mówię?  Zipline, czyli zjazd na linach nad rzeką. Cała trasa ma kilka km i składa się z  wielu lin. Można wybrać stopień trudności - najdłuższa i najtrudniejsza to całe 3 h wrażeń!



Atrakcje Makarskiej

Trzecim miastem, które warto odwiedzić jest Makarska, którą ja najbardziej kojarzę z:

  •  kościołem św. Marka:


  • wąskimi uliczkami - na końcu których widać góry: 




  • oraz z domami wyrastającymi u stóp skał:


Oczywiście mamy też port i piękne zachody słońca:










... i jak tu nie kochać Chorwacji ? :)


Jeśli mieliście już okazję odwiedzić te miasta - dajcie znać, które jest Waszym ulubionym!


Do następnego!


Dyrdymała.


PS. Przypominam, że jak chcecie być (dużo) bardziej na bieżąco - możecie mnie znaleźć na facebook`u: klik

16 komentarzy:

  1. Przecudna Chorwacja, niesamowite krajobrazy, kto raz tam pojedzie, chce wracać wielokrotnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, tak! :) Jestem tego żywym przykładem.

      Usuń
  2. Chorwacja jest przepiękna! To był pierwszy "egzotyczny" kraj, który odwiedziłam :) Robił wrażenie, szczególnie palmy i CIEPŁE morze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że jeśli chodzi o morze to w tym roku nas nieźle zaskoczyło.. To była moja któraś z kolei wizyta w Chorwacji i pierwszy raz spotkałam się z tym, że morze było naprawdę zimne (a byliśmy w lipcu)! Także jak widać - różnie z tym bywa :)

      Usuń
  3. Mam zamiar odwiedzić Chorwację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiekne zdjecia! Mam wielki sentyment do Chorwacji, od czasu kiedy kilka lat temu wybralam sie w podroz stopem wlasnie tam, bylo super <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Ekstra, a podróż stopem to pewnie jeszcze dodatkowa przygoda.

      Usuń
  5. Cudowne zdjęcia. W Splicie byliśmy, w Omiś niestety nie. A najbardziej lubiliśmy Trogir - szczególnie nocą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Trogirze byłam tylko jako mała dziewczynka i niewiele z tego pamiętam, więc już wiem, że przy kolejnej wizycie w Chorwacji - muszę to nadrobić :)

      Usuń
  6. Omis jest cudowne! Byłam tam przez tydzień, chociaz małe miasteczko ale bardzo urokliwe :) A Split jest przepiekny! Aż mi się łezka w oku zakręciła :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ubóstwiam całą Chorwację - chyba ciężko by mi było wybrać jedno ulubione miejsce ! :) Split i Omis to jedne z wielu miasteczek wartych odwiedzenia.

      Usuń
  7. Lipiec pod znakiem Chorwacji nas czeka, więc Twój wpis spadł mi z nieba! Dziękuję za cenne podpowiedzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi ekstra! ;) A gdzie dokładnie się wybieracie?

      Usuń
  8. Mnie w Chorwacji zdecydowanie zachwyciła najbardziej cała Istria. Polecam! Można się zatracić zwiedzając ten region.

    OdpowiedzUsuń